Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Κωλοσμυρνιές και εθνική αυτογνωσία

.......

''Περασμένο Σάββατο(*), μεσημέρι, ξένο ντοκιμαντέρ στη ΝΕΤ, πρόσωπα και ιστορίες από διάφορες χώρες, ανάμεσά τους και μια ταβερνιάρισσα απ’ την Καισαριανή, μνήμες προσφυγικής ζωής, η ιστορία της γιαγιάς που ξεριζώθηκε απ’ τη Σμύρνη και γνώρισε εδώ την υποδοχή που επιφυλάξαμε εμείς στο αδερφό αίμα.

Τα θυμόμαστε καθόλου; Τα ξέρουμε, καλά καλά, οι μη ρατσιστές εμείς; «Παστρικές» τις φωνάζαμε, επειδή, ρημαγμένες κοσμοπολίτισσες, επέμεναν να πλένονται και να καλοντύνονται, «Κωλοσμυρνιές» τις λέγαμε, ακόμα και το σκέτο «Σμυρνιές» υποτιμητικό ήταν, τι λέω; εδώ το ίδιο το «πρόσφυγας» ήταν απειλή, να τρώνε το φαΐ τους τα παιδιά: «Θά ’ρθει η πρόσφυγα να σε πάρει!»

Και τι να λέμε για τους «Ρωσο»πόντιους μετά…''


(*) 8-12-2012

Η πολιτικώς ορθή υποχρέωση στη θεώρηση των πάντων, δε μου επιτρέπει να προσθέσω το κατιτίς μου κι εγώ. Δεν έχει και νόημα άλλωστε. 
Αλλά είπαμε πως τρία πράγματα χαρακτηρίζουν τον Έλληνα:  δεν είναι ρατσιστής, είναι οικολόγος και κάνει σεξ καθημερινά...

Το κείμενο με την πλάγια γραφή είναι μέρος ανάρτησης από το μπλογκ του Γ.Η.Χάρη (http://yannisharis.blogspot.gr/) 

Από χτες ακούω, τον πάντοτε υπέροχο, πιανίστα Brad Mehldau στο Εxit music (For a film) και από το άλμπουμ με τίτλο ''Τhe Art of the Trio''. Εγώ το έχω από μια υπέροχη συλλογή των μάστερ πιανιστών σε έκδοση των Starbucks με τίτλο ''Upright, Grand and All Right''. Μαγεία...

Δεν υπάρχουν σχόλια: