Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013

Ο χορός των Φαραώ και όχι μόνο...

Συγκλονιστική τριήμερη ηχογράφηση με εμφανή την επίδραση (ίσως για πρώτη φορά) της ύστερης περιόδου του Κολτρέην στον Μάιλς.
Περιέχει την εξορκιστική του βία, το κοσμικό του πάθος που απηχούσε εντέλει και το θρησκευτικό ζήλο του. 
Ο Ντε Τζονέτ (*) είναι καταπληκτικός στα ντραμς αλλά οι εννιά μουσικοί του σχήματος είχαν τη δική τους άποψη για τη rythm-section. 
Μέσα σε αυτό το μουσικό στρόβιλο ο Μάιλς έπαιξε, όπως ακούμε, σε μια πολύ μεγάλη μουσική έκταση την τρομπέτα του, χαράζοντας μια στομφώδη και μάλλον ακανόνιστη μελωδική γραμμή.


Και δε δέχομαι την άποψη του επιπόλαιου ακροατή πως το ''Bitches Brew'' είναι ροκ ή τζαζ-ροκ. Πάντως ο δίσκος αυτός έκανε την κατάσταση πιο περίπλοκη αφού οι δραστηριότητες και εμφανίσεις της ορχήστρας μοιράζονταν ανάμεσα σε τζαζ περιοδείες και καθιερωμένους ποπ χώρους, όπως πχ το Filmore Εast πρώην κινηματογράφος (*) όπου ηχογραφήθηκαν τέσσερις εμφανίσεις στη συνέχεια.

(*) αναφέρω τον J.DeJonnette γιατί το δίδυμό του με τον Μάιλς ήταν αυτό που καθόρισε ουσιαστικά και τη rythm -drum/bass line της ηχογράφησης αυτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: